Dupa parcurgerea modulelor teoretice
si sustinerea examenului de absolvire, cursantul va incepe pregatirea practica
pe automobil. Conform planului de invatamant, numarul de ore alocat pregatiriii
practice, pentru categoria “B” este de 30. Facem precizarea ca acesta este
numarul minimal de ore, care sunt obligatorii. De obicei, aceste ore se
cupleaza cate doua intr-o sedinta de pregatire, deci cursantul trebuie sa faca
30 de ore sau 15 sedinte. Orele de pregatire practica, la fel ca si cele
teoretice, sunt ore didactice, deci o sedinta de pregatire practica dureaza 100
de minute. Planificarea sedintelor de pregatire practica, se face de catre elev
si instructor si trebuie respectata intocmai. Intr-o zi nu poate fi planificata
decat o singura sedinta de conducere. In ceea ce priveste frecventa sedintelor
de pregatire practica, ideal ar fi sa nu se depaseasca 4 sedinte pe saptamana
(o zi da, o zi nu).
La o sedinta de pregatire practica,
elevul trebuie sa se prezinte odihnit, fara sa fi consumat bauturi alcoolice
sau medicamente contraindicate conduceriii auto, imbracat lejer, cu o
incaltaminte care sa nu aiba talpa groasa si tocuri, si sa aiba asupra sa actul
de identitate si Caietul cursantului.
La inceputul sedintei, istructorul
are obligatia sa-l informeze pe cursant asupra tematicii propuse si asupra
obiectivelor operationale urmarite, iar la sfarsitul sedintei sa faca o
apreciere generala asupra evolutiei cursantului si asupra modului si gradului
in care au fost indeplinite obiectivele propuse.
La incheierea perioadei de pregatire
practca, elevul va fi supus unei evaluari; evaluarea se face pe baza grilei
utilizate de examinatorii D.R.P.C.I.V. Este de dorit ca aceasta evaluare sa fie
facuta de catre un alt instructor. Punctajul obtinut trebuie adus la cunostinta
cursantului si este necesara o analiza a erorilor comise. Daca, pe baza
punctajului obtinut, cursantul este declarant “Respins”, el trebuie sa-si
continue pregatirea si sa fie supus ulterior unei alte evaluari.
Sunt suficiente cele 30 de ore de
pregatire practica ? Nu se poate da un raspuns précis la aceasta intrebare; in
pofida prejudecatilor, acest numar de ore nu depinde de sex, varsta sau
ocupatia celui in cauza, ci trebuie stabilit in functie de modul in care au
fost indeplinite obiectivele operationale propuse. Iata de ce, este foarte
important sa beneficiati de un formator
care sa nu va instruiasca dupa ureche sau dupa asa-zisa sa ”experienta”,
ci sa urmareasca indeaproape tematica stabilita si care sa munceasca pentru indeplinirea
obiectivelor propuse. In aceste
conditii, un cursant isi poate da si singur seama daca este pregatit pentru
examen.
Daca la sfarsitul perioadei de
instruire, cursantul simte ca ceva nu merge, (nu ii iese o parcare laterala, se
mai “balbaie” la patrunderea intr-o intersectie, are anumite ezitari etc. ),
este indicat sa-si ia din proprie initiativa cateva ore suplimentare. Acest
lucru este mai putin costisitor decat un esec la examen, care atrage dupa sine
pierderi de timp si de bani, deoarece pana la un nou examen pot sa treaca si
trei luni de zile, iar inainte de examen cursantul este obligat sa sa faca
dovada ca s-a pregatit suplimentar (cel putin 3 sedinte).
0 comentarii:
Trimiteți un comentariu